Copiii mici experimentează, de asemenea, incertitudine, ceea ce este complet natural. Când vine vorba de modul în care părinții pot ajuta, sunt importante gesturile mici care oferă siguranță, cum ar fi discutarea împreună despre subiecte legate de creșă, plimbările în fața clădirii creșei și pregătirea copilului să ia cu el/ea jucăria preferată sau un animal de pluș mic, care îi conferă un sentiment de acasă în noul mediu. Cel mai important lucru este să îi oferim copilului încrederea că mama și/sau tata vor veni să îl ia în fiecare zi. Putem consolida această experiență sosind întotdeauna la ora convenită.
Să trecem mai departe, cu pași puțin mai mari, dar cu atât mai îndrăzneți, la începutul grădiniței. Când începe grădinița, copilul este deja capabil să-și exprime gândurile și sentimentele la un nivel de bază (chiar dacă uneori într-un mod ascuns sau sfidător). Separarea este dificilă, iar în peisaj intră colegii, cu care copilul trebuie să învețe să conviețuiască. Cred că este important ca părinții să petreacă timp de calitate și stabil cu copiii lor. O atașare sigură ajută la începutul grădiniței. Copiii știu și simt că, zi după zi, după noua lor viață la grădiniță, vor avea părinții doar pentru ei, fără telefoane sau alte treburi importante de care să se ocupe. Timpul de calitate pe care îl petrecem cu copiii noștri le întărește încrederea și sentimentul de siguranță. Această siguranță interioară este o condiție prealabilă pentru ca ei să poată renunța la vechile obiceiuri și să pășească cu curaj într-un mediu nou. La grădiniță, ei trebuie să învețe să împartă jucăriile, să-și aștepte rândul și să se joace împreună cu alți copii. A face parte dintr-o comunitate este una dintre cele mai puternice forțe educative; copiii învață unii de la alții și își modelează reciproc obiceiurile, comportamentul și valorile. De aceea, este extrem de important să alegem o instituție ale cărei valori și abordare sunt credibile și oferă sprijin familiei.



